מגפת וירוס הקורונה COVID-19 היא מגפה כלל-עולמית שפרצה בסוף 2019.  המחלה יכולה להופיע ללא תסמינים או עם תסמינים קלים של חום ושיעול בדומה לשפעת. אולם החולים שמעוררים דאגות במערכת הבריאות הם אלה עם התסמינים הקשים של בעיות במערכת הנשימה, בעיות בלב וסיבוכים במערכת העיכול ובמערכות ההפרשה. מטרת הרופאים היא להקל את סבלם של החולים עם התסמינים הקשים ולאפשר את החלמתם המהירה.  בינתיים המדענים החוקרים את הנגיף מנסים להתחקות אחר מנגנון הפעולה של הנגיף.

לאחרונה מחפשים החוקרים צמחי מרפא שיש להם תכונות אנטי ויראליות, ובהקשר לכך התפרסמה סקירה מקפת (רביו) של מחקרים הדנים באפשרות הטיפול במחלת הקורונה באמצעות כורכומין/ כורכום.

המחקרים עוסקים בפעילויות שונות של הכורכום:  בפעילותו האנטי-ויראלית, בפעילותו האנטי דלקתית, חיזוק מערכת החיסון, ומחקרים ברמה התאית והמולקולרית המצביעים על המנגנון בהם פועל הכורכום למניעת כניסת וירוס הקורונה לתאי גופנו. ברגע שהוירוס אינו מסוגל לחדור לתאי הגוף נמנעת השתכפלותו ומצטמצם הנזק שהוירוס מסוגל לגרום לגופנו.

בנוסף, יש גם דיווחים מבתי חולים באסיה על טיפולים בחולי קורונה עם כורכומין. הרופאים  בדרום-מזרח אסיה מדווחים שהטיפול בכורכומין סייע במידה מסוימת בהחלמתם של חולי הקורונה

פעילות אנטי-ויראלית של הכורכומין
גם יש כבר היום מחקרים רבים על הפעילות האנטי-ויראלית של הכורכומין.  פירסום מקיף על התכונות האנטי-ויראליות של הכורכומין פורסם בשנת 2019. בין המחקרים, יש מחקר על פעילות הכורכומין כנגד וירוס קורונה. המחקר עוסק בוירוס קורונה התוקף חתולים שהוא שונה מהוירוס הנוכחי התוקף בני-אדם. אולם, יש לציין שהחוקרים מצאו שהכורכומין פעל כנגד אותו וירוס קורונה והביא להחלמת חתולים שהותקפו וחלו בקורונה.
כורכומין מחזק את מערכת החיסון

בימים אלה עם החשש מהידבקות בוירוס הקורונה המערכת החיסונית שלנו נחלשת מהחרדה ומאי הוודאות.  כדי לחזק את יכולת הגוף להתמודד עם וירוסים עלינו לחזק את מערכת החיסון שלנו.  מערכת חיסון יעילה מסייעת בהתמודדות הגוף נגד וירוסים. מחקרים הראו שהכורכומין עשוי לסייע בחיזוק מערכת החיסון. הכורכומול שהוא תרכיז נוזלי של כורכום וכורכומין עשוי לסייע בחיזוק מערכת החיסון.
לכורכומין תכונות אנטי-דלקתיות

חוקרים רבים ברחבי העולם פועלים כיום במרץ למציאת תרופות וחיסונים לוירוס הקורונה ויש כבר דיווחים על  הצלחות מסויימות עם תרופות אנטי-דלקתיות. כידוע לכורכומין תכונות אנטי-דלקתיות משמעותיות.  הפעילות האנטי-דלקתית של הכורכומין מתבטאת בחסימת מספר סמנים (ביומרקרים) של דלקת כמו TNF .
הכורכומין מונע את חדירת וירוס הקורונה לתאי הגוף 
מחקר שהתפרסם לאחרונה על ידי חוקרי וירוסים, בדק צמחי מרפא שיש להם פעילות כנגד וירוס הקורונה. המחקר מצא שהכורכומין מונע את חדירת וירוס הקורונה לתאי הגוף.  המנגנון לפעולת הכורכומין שמונע את חדירת וירוס הקורונה לתאים, מבוסס על בלימת הקולטן   ACE2 . קולטן (רצפטור) זה מאפשר את תהליך כניסת הוירוס לתאי הגוף. הוירוס יכל להשתכפל רק בתוך תא חי כשהוא מכריח את דנא התא לשכפל את החומר הגנטי של הוירוס. כאשר נמנעת חדירת הוירוס לתא, נמנעת גם התרבותו.

הכורכומין פועל למיתון "סערת הציטוקנים"- תגובות קיצוניות של מערכת החיסון
מאז פרוץ מגיפת הקורונה מתפרסמים מחקרים מעניינים ביותר על פעילות הכורכומין בהתמודדות כנגד וירוס הקורונה.  אחת הבעיות במחלת הקורונה היא שבשלב מסויים של המחלה –המערכת החיסונית שלנו מגיבה בקיצוניות ואז מתרחשת "סערת ציטוקינים" שמזיקה מאד לחולה.  במחקרים מצאו שה כורכומין מסוגל למתן את התגובה המוגזמת של  "סערת הציטוקנים" וכך פועל הכורכומין כמסייע לריפוי דלקת הריאות וממתן את הפגיעה בריאות שנגרמת על ידי וירוס הקורונה.
הכורכומין מעכב את אנזים הפרוטאז של וירוס הקורונה

התרופות שמפתחים כיום נגד הקורונה מבוססות על מעכבי אנזים הפרוטאז של וירוס הקורונה.  בשנים האחרונות פותחו מעכבים לפרוטאזות של וירוסים שוניםבמחקר ראשוני נבדקו מספר צמחי מרפא שיכולים לחסום את אנזים הפרוטאז, ביניהם גם כורכומין ודסמתוכסי-כורכומין ונבדקה יעילותם לחסימת הפרוטאזות
תוספי תזונה מומלצים כנגד הקורונה

כדי לצמצם את התפשטות מגפת הקורונה חשוב שנקפיד על חבישת מסכה, על רחיצת ידיים ועל שמירת מרחק חברתי.   אך גם חשוב שנדאג לחיזוק מערכת החיסון וניטול בקביעות ויטמינים ומינרלים שיש להם תכונות אנטי ויראליות ושמחזקים את מערכת החיסון:  ויטמין C, ויטמין D3, אבץ, וכורכומול.

 הכורכומול הוא מיצוי נוזלי מרוכז של כורכום וכורכומין 3C שנספג היטב ופעיל בקידום בריאותנו. לחיזוק המערכת החיסונית אנו ממליצים ליטול כל יום 1-2 כפיות כורכומול בכוס מים. רצוי לשתות בבוקר על קיבה ריקה ולחכות כחצי שעה עד ששותים או אוכלים וזאת כדי להבטיח שהספיגה של הכורכומול תהיה מירבית ויעילה.
ניתן להזמין כורכומול און ליין במחיר מוזל : 

קניה בביוגאיה –בקבוק בודד

השני –קניה בביוגאיה 2 בקבוקים בהנחה

השלישי קניה בניצת הדובדבן בהזמנה דרך הרשת.

           והעיקר– עלינו לשמור על הבריאות !