השפעת הכורכומול על הורדת כולסטרול נבדקה במעקב אחר מבוגרים בריאים שנטלו כורכומול® להורדת כולסטרול. נתקבלו תוצאות חד-משמעותיות שהצביעו על ירידה משמעותית ברמות הכולסטרול כתוצאה מנטילת כורכומול.המבוגרים שהיו במעקב נתבקשו להמשיך בשיגרת חייהם ולא לשנות את הרגלי התזונה והחיים.
במקום נטילת תרופות נגד כולסטרול שיש להם תופעות לוואי כמו כאבי שרירים, דיווחו המטופלים בכורכומול על הרגשה כללית טובה ועל עירנות וזיכרון משופר. היו גם דיווחים על ירידה במשקל כתוצאה מהשימוש בכורכומול.

המעקב אחר רמות הכולסטרול שלהמטופלים בכורכומול הראה ירידה משמעותית מרמות כולסטרול של 250  עד לרמות של 160 וזאת לאחר כשלושה חודשים של התמדה בנטילת כורכומול פעמיים ביום (2 כפיות ביום בכוס מים על קיבה ריקה).

 

מחקרים שנעשו על השפעת הכורכומין על הורדת כולסטרול מצביעים על מספר מנגנונים בהם פועל הכורכומין:

הכורכומין מפרק את הכולסטרול שבדם ומאפשר את הוצאתו מהגוף

כשאוכלים מזון עשיר בכולסטרול, הכורכומין מונע את ספיגת הכולסטרול מהמעי לדם

הכורכומין מסייע לכבד להיפטר מהכולסטרול ומהשומנים ובכך הכורכומין גם מסייע בבעיות של כבד שומני.

המינון המומלץ להורדת כולסטרול: יש ליטול כורכומול פעמיים ביום. בכל פעם כפית בכוס מים כחצי שעה לפני האוכל.  לאחר שלושה חודשים יש לחזור על בדיקת הכולסטרול ובמידה ומגיעים לרמת כולסטרול תקינה אפשר לרדת במינון הכורכומוללפעם אחת ביום כדי לשמור על הרמה התקינה של הכולסטרול.

http://www.ijpp.com/IJPP%20archives/1992_36_4/273-275.pdf

http://www.jnutbio.com/article/S0955-2863(06)00077-5/abstract

 

נתקבלו מספר עדויות ממטופלים שנטלו כורכומול להורדת כולסטרול:

מזה שלושה וחצי חודשים שאני לוקחת כל יום שתי כפיות כורכומול בכוס מים ובעקבות כך ירדו רמות הכולסטרול שלי באופן משמעותי.

חנה ד.תל-אביב

…רמת הכולסטרול שלי היתה 280 כשהתחלתי לשתות את הכורכומול. כעבור כעשרה שבועות חזרתי על הבדיקה והכולסטרול היה 189 !  אני ממשיכה ליטול את הכורכומול באופן קבוע כי זה מוצר טבעי ללא תופעות לוואי מזיקות…

יפה ב. באר-שבע

..בתום ארבעה חודשים שהתמדתי בהם בנטילת כורכומול חזרתי פעמיים על הבדיקות ונמצא שרמת הכולסטרול ירדה מ-229 לרמה של 168 יחידות –כלומר ירידה משמעותית ביותר, וזאת כאמור ללא שינוי בהרגלי האכילה וללא נטילת כל תרופה אחרת להורדת כולסטרול.

מיכה מ. חיפה